top of page
חיפוש
  • cpamtt

הגעת לגיל פרישה וחשבת שזה קל

עבדת כל החיים שלך וחסכת לפנסיה ? כל הכבוד , אך נראה שעומדת בפניך אפשרות רבות ומסובכות , שקשה אפילו למרבית הרו"ח להבין אותם . בשנת 2012 נכנס לתוקפו תיקון לסעיף 9 לפקודת מס הכנסה , (אנסה לא להרבות בסעיפים בתקווה להקל ולא לסבך) , סעיף זה שינה את חוקי המשחק בעת פרישה , חוקקה נוסחה שנקראת נוסחת הקיזוז , נוסחה מסובכת שממש לא קל להבין אפילו לחלק מעובדי מס הכנסה שמתעסקים בהוצאת אישורי קצבה אלה .


רוב הגמלאים שמגיעים לגיל פרישה , שזה 67 לגברים ו 62 לנשים , שמחלטים להפסיק לעבוד ולמשוך את החסכונות והפנסיה ולהתחיל ליהנות מהחיים , מקבלים טופס שנקרא 161 מהמעסיק ומתבקשים לפנות לפקיד השומה לצורך קבלת אישור לטופס 161 . כאשר פונים לפקיד השומה כאמור , מוסרים את הטופס לפקיד שיושב מולנו ומבקשים לקבל פטור , הפקיד עוזר ומוציא את הטופס האמור ונוסר לנו בחיוך גדול , מודים וממשיכים הלאה.


מאחר ויש לרובנו חסכונות נוספים בדמות קופות גמל, קרנות השתלמות וביטוחי חיים ובעת בקשתנו לפדות את הכסף מתגלה לנו שיש הרבה מסים לשלם עליהם , וזאת כי כל המשיכות האלה עושים ביחד עם תהליך קיבוע הזכויות בעת פרישתנו והגענו לגיל הפרישה. ופה מתחילה מסכת הסבל של הגמלאים .


יש לדעת שיש מספר אפשרויות משיכה לכספים שנצברו בקופות אלה ביחד עם הפנסיה , למשל אפשר לבחור לשלם מסים על הפנסיה בשנים הבאות לעומת קבלת פטור על משיכת הכספים הנמצאים בקופות הגמל .


יש לעשות תכנון מס אופטימלי על ידי רואה חשבון מקצועי שידאג לתשלומי מסים מינימליים בהתאם לצרכים של כל אחד ואחד, הרבה לקוחות פנו אלינו לאחר שהוציאו אישורים ועשו להם קיבוע זכויות במס הכנסה שאינם מתאימים לצרכים שלהם , ובשל כך נאלצנו לבטל את כל האישורים (בתנאי שנעשה תוך 120 יום ) ולהוציא חדשים .


תהליך משיכת הכספים בעת

הפרישה הינו תהליך מסובך ומצריך יד רב ואין להסתפק באדיבות של פקיד השומה , זה כמו קבלת ייעוץ למשכנתה מפקיד הבנק עצמו , שזה אבסורד ומגוחך.

5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page